dinsdag 2 februari 2010

Ecopop & Dikke Truien

In de koudste maand van het jaar - zo voelt februari toch altijd aan - twee agendatips om de opwarming van de aarde tegen te gaan.

Dit weekend, 6 en 7 februari, is er een beurs genaamd Ecopop in Kortrijk. Ik heb een diep wantrouwen tegen beurzen. Dat wantrouwen komt door het geniale concept achter beurzen. Aan de bezoekers vraag je geld om verkopers te zien en aan de verkopers vraag je geld om bezoekers te zien.

Hetzelfde wantrouwen voel ik tegenover Ecopop. Consuminderen doe je niet door met z'n allen de hele dag langs verkopers te struinen. Hun site is ondragelijk hip. Maar in het beste geval kan ik er wel een hoop praktische ideetjes voor mijn klimaatplan opdoen en snufjes die op internet mooi lijken in de praktijk uitproberen. Ik heb twee tickets, trouwe (of minder trouwe) lezers die meewillen moeten maar iets laten weten.

Vrijdag 12 februari is het, zoals elke dag bij ons op kantoor, dikke truiendag. Ik heb in ieder geval mijn mooiste rode wollen trui al klaar liggen. Een sjaal erbij heb ik nog niet. Maar daar kan de Vooruit verandering in brengen, zoals je op hun site kunt lezen. Ze maken er een feestelijke avond van, met als hoogtepunt een sjaalverkiezing.

Wie wil winnen, doet er goed aan om één van de komende donderdagen in de Vooruit langs te gaan voor een breiworkshop. Doe je best, want je kan wodka winnen. Ben benieuwd of het om deze fair trade wodka gaat.

5 opmerkingen:

  1. Die beurs stond al in mijn agenda! Maar heb ik nu geschrapt. Want je hebt gelijk!

    Ik ga op 12/2 Dikke truiendag in dikke letters invullen. We hebben veel wollen truien dankzij een graag breiende oma die kunstwerkjes aflevert. Zelf wil ik ook leren breien. Helaas is Gent te ver voor een workshop. Dus heb ik mij tweedehands een boek van Libelle aangeschaft. Nu zien of het daarmee lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee nee, Sandra, niet schrappen! Ik ga zeker ook gaan, maar wel met kritische zin :-) En veel succes met breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan men ook breien met iets anders dan wol? Ik bedoel - een stof die weliswaar sympathiek en "natuurlijk" is maar niet dierlijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er bestaat ook 'breiwol' van katoen. Of die er ook in ecokatoen is, weet ik niet... Heb je breineigingen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vooralsnog niet, maar als het de nieuwste rage wordt, wil ik natuurlijk goed voorbereid zijn.

    BeantwoordenVerwijderen