woensdag 13 januari 2010

Solden

Ik koop alleen nog kleding die ik echt nodig heb, volgens het klimaatplan. Geen solden voor mij dus, al viel mijn oude paar laarzen volledig en onhelstelbaar uit elkaar. Alweer. Wat met dit weer geen pretje is. Mijn strategie om zo goedkoop mogelijke schoenen te kopen was duidelijk niet zo goed.

In een tweedehandswinkeltje (voor de Gentenaars onder ons: Pieternel, Sint-Jacobs) vond ik precies wat ik nodig had. Eén paar warme, gewatteerde bruine laarzen voor in dit winterweer, één paar elegante zwarte laarzen voor lente en herfst, en één paar korte laarsjes voor... ok, ik beken, die had ik niet dringend nodig.

De botjes kostten per paar het bedrag dat ik normaal aan nieuwe laarzen besteed, maar ik durf te wedden dat ze langer meegaan. De komende paar jaar geen nieuwe botjes meer voor mij. En ik heb geen schrik meer voor de sneeuw.

2 opmerkingen:

  1. Pieternel, daar zal ik blijkbaar ook eens moeten langsgaan! Bedankt voor de tip ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "Ik [...] besteedt" - dat zijn twee dt-fouten op korte tijd, Eline! Three strikes, and you're out!

    BeantwoordenVerwijderen