zondag 31 januari 2010

Mundo B

Afgelopen vrijdag was het personeelsfeest en daar hoorde, buiten eten en muziek, een verantwoord uitstapje bij. We brachten een bezoekje aan Mundo B, een ecologisch kantoorgebouw in hartje Brussel, vlakbij de Naamsepoort.

Helaas was ik iets te laat voor de powerpointpresentatie, maar gelukkig heb ik de rondleiding meegemaakt. Om eerlijk te zijn viel het een beetje tegen. Uiteindelijk ziet een klimaatvriendelijk gerenoveerd gebouw er niet heel anders uit dan een ander gebouw, en dat is goed ook. Het meest opvallende verschil was veel groene verf en schone muurschilderingen in de 'zaal fauna'.

Maar goed, een pelletketel in de kelder, zonnepanelen op het dak en een composthoop in de wilde tuin: eigenlijk zou het overal zo moeten zijn. Het is fijn dat Mundo B allerlei mogelijkheden test, zodat enthousiaste maar voorzichtige werkgevers als de mijn er ook mee aan de slag kunnen als het blijkt te werken. Ik hoop dat ik een rondleiding heb gehad door het kantoor van de toekomt. Wie nieuwsgierig is, kan er eens gaan eten in de cafetaria.

Aandacht voor ecologie is er bij ons op het werk volop, maar ik denk dat er toch ook nog een hoop mogelijkheden voor verbetering zijn. Gelukkig is besloten het Ecoteam nieuw leven in te blazen. Toen ik dat opving, heb ik gezegd dat ik daar absoluut in wilde. En nu maar hopen dat de baas van het ecoteam zich dat dinsdag nog herinnert.

3 opmerkingen:

  1. Wij hebben bij ons ook een heus ecoteam! Dit jaar staan vooral (zeker gezien onze job:jongerenmobiliteit) de compens vliegtickets op de agenda. Vorig jaar zijn we met cambio gestart, en we krijgen binnenkort ook een stekkerdoos met aan/uit knop om de stand-by functies van onze electro toestellen te omzeilen.
    Hou ons op de hoogte van jullie agenda!

    Sophie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een ecologisch kantoorgebouw! Is de kantine dan ook vegetarisch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Sophie - ik hou je op de hoogte. Uiteraard zijn de vliegtickets ook bij ons een heikel punt...

    @ Regien - nee. Dat viel me ook tegen. Maar er was wel een zeer ruime keuze voor vegetariƫrs.

    BeantwoordenVerwijderen